Kvällspromenad istället!



Jag vågade inte trotsa förkylningen med en löprunda idag, så det fick istället bli en rask promenad. Inte fel det heller. Det var en skön kväll och jag fick röra på mig trots allt. Om jag inte får komma ut och röra på mig så kryper det i hela kroppen, har man rentav blivit träningsberoende?!

Igår fick jag en Award av Klassiker-Katta, lite oväntat då jag blev minst sagt snopen när jag läste mitt namn på hennes blogg! Jag har börjat följa hennes blogg eftersom jag själv funderar på att göra en Tjejklassiker och googlade allt som har med Tjejklassiker att göra. Då halkade jag in på hennes och Minas blogg.

Nu ska jag alltså försöka berätta lite saker om mig själv som ni förmodligen inte vet, mycket för att jag är ny i bloggvärlden och självklart vet ni ju inte vem jag är!

1. Jag har 2 barn, en pojke på snart 10 år och en flicka på snart 7 år. Egentligen behöver jag inte aktivera mig så mycket då det är full action genom barnen varje dag! Min egen aktivitet=min egentid!

2. Jag är väldigt glad i mat, ofta och mycket! Det finns i princip ingenting som jag inte tycker om i matväg. Förutom aladåb eller surströmming, det sistnämnda har jag förvisso aldrig smakat, men det verkar.....Jag tänker mycket ekologiskt när jag handlar och försöker undvika halvfabrikat och E-ämnen, så långt det går. När vi kommer till köttbullar föredrar dock barnen hellre de färdigköpta än mammas.....

3. Jag fullkomligt ÄLSKAR skidåkning - slalom alltså! När vi kommer till längdåkning har jag inga större erfarenheter mer än det lilla man åkte som barn då få dagar på vintern som vi hade snö, d.v.s inte många. Detta är en av anledningarna till att jag ännu inte anmält mig till Tjejvasan. Jag är inte rädd för sträckan som sådan eller att jag inte skulle orka, utan det är tekniken!

4. Resor är ett av mina största intressen! När vi kommit hem från en resa börjar jag nästan direkt att planera för nästa, om jag inte redan har gjort det! Jag älskar att ha något att se fram emot, resa som löptävling - man blir mer motiverad och livet känns enklare! Just nu är det ekonomin som bromsar lite då vi precis byggt till vårt hus. Någon resa i år lär det inte bli, vi får pyssla och njuta av huset istället!

5. Jobbade på bank innan jag blev mäklare! Detta är många år sedan, men ändå. Just nu funderar jag på vad jag ska göra resten av min arbetsföra tid fram till pensionen (usch vad gammal man låter!) Jag kan som sagt inte ha ett så kommunikativt jobb som mäklare längre p.g.a mina hörselproblem. Mitt problem är vad jag ska göra istället? Förslag?!

6. Fredags- och Lördagsmys är heligt hos oss! Barnen och jag bunkrar upp med godis och snacks framför Let´s Dance, Idol, Talang och Melodifestivalar. Maken sitter vid datorn! = Alla är glada och nöjda!

Nu kan jag inte komma på mer om mig själv! Finns säkert massor till, jo, en sak! Jag är enormt glad i allt vad sötsaker heter. Nu ska jag bänka mig vid TV:n med en kopp grönt te och sista skärvan sockerkaka till! ♥


Kommentarer
Postat av: Mats

Ett jobbytar förslag kan ju vara att hjälpa unga människor som fastnat i smslån. Lägga om till bättre banklån och så. Som lyxfällan fast mer sympatiskt, ingen behöver hängas ut i tv.

2011-04-20 @ 15:10:58
URL: http://maklare-i-taby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0