Långrunda och Julstök



Helgen som gått har varit minst sagt hektisk, ja, mer än vanligt! I lördags tog jag mig ändå tid att springa ut en runda på dryga 15 km, vilket var riktigt skönt trots att det blåste halv storm. Men solen tittade fram och bara det gör ju såå mycket!

På eftermiddagen hade vi lovat barnen (framförallt dottern) att baka pepparkakor OCH pepparkakshus. Som vanligt tycker de att det är kul i ca 5 minuter, sedan får maken och jag stå med resten HELA eftermiddagen. Det blev en faslig massa pepparkakor och goda blev dem. Huset, eller borgen, fick vi sätta ihop på söndagen annars hade vi aldrig fått någon kvällsmat.

Söndag förmiddag veks åt städning och på eftermiddagen hade jag bokat in mig på Zumba, som jag aldrig provat tidigare, men det kan nog bli en vana det också bland min övriga träning! Sillinläggning hanns också med i söndags kväll....

Igår kväll bakade jag de sista julkakorna - mandelmusslor och knäckiga kryddkakor, mmmmm.....Så nu är det bra skinkan kvar! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0