Inte många knop



Idag har varit en sån där grå, trist dag som bara passerat utan att något egentligen blivit gjort. Sov till nästan halv tio, ändå var jag trött när jag tvingade mig upp. Åt en god frukost, som brukar ge lite energi. Drack kaffe och löste dagens soduko. Detta har blivit en morgonritual under semestern. Ser redan fram emot morgondagens!

Hasade runt i pyamas fram till nästan lunch. Innan vi begav oss ut för lite ärenden åt vi upp gårdagens pizzarester, barnen nästan slogs om de sista bitarna! Vi tog en liten tripp till "byn", tankade bilen, fixade 3 presenter till söndagens kalas som dottern är bjuden på, åkte till biblioteket där jag efterlyste 2 böcker vilka de inte hade hemma. Den ena "Att inte höra (till)", om att leva med hörselskada, har jag blivit tipsad om av en likasinnad facebook-vän. Biblioteket lovade att ha den hemma till tisdag. Den andra boken är "Born to run", som översattes till svenska i april. Denna boken har de lagt in för önskemål om att köpas in, så när den kommer vet man aldrig....Dottern lämnade tillbaka en bok och lånade två nya. Hon är med i "Sommarboken" och ska läsa 8(!) böcker i sommar och skriva lite om 3 favoriter. Har hon tur vinner hon en digitalkamera! Sonen har varit med 2 år och vunnit böcker båda gångerna! Maken lånade en hel trave med böcker, när han ska göra något ska det alltid överdrivas.....

Efter denna lilla runda avslutade vi i mataffären och gjorde av med ca en tusenlapp, men nu är kylen iallafall fylld för några dagar framåt. Resten av eftermiddagen har spenderats framför diverse skärmar. Själv har jag börjat leta runt efter någon intressant skidresa framåt påsk.

Imorgon ska jag försöka ta mig runt en 20 km runda (eller 15 iallafall), får se vad kroppen känner för.....♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0