Busy......



Visst är det kul att ha saker att göra, men ibland blir det bara för mycket. Igår, lördag, började jag iallafall min helg med en skön löprunda på 15 km före frukost. Kanske lite för blåsigt men annars soligt och klar luft. Efteråt känner man sig bara sååå duktig.

På kvällen jobbade maken och sonen hade kompis L här för övernattning. Jag bjöd på hemmagjord pizza, men den mottogs inte helt - det var ju LÖK på den! Vi hade också inhandlat en pumpa som dottern och jag fixade till ochden blev riktigt fin! Vi såg Fångarna på Fortet vid 2 olika TV-apparater (killarn vid en och dottern och jag vid en annan) och åt godis.

Idag skulle dottern iväg på en massa grejor; först gympa 10.30 sen kalas kl 12 och till sist hopprep 15.30. Maken jobbade även idag så tanken var att vi skulle cykla till de olika aktiviteterna. Problemet var bara att när vi skulle vidare från gympa till kalaset, cyklade dottern in i en bom så att handbromsen fick sig en smäll. Detta gjorde att framhjulet inte rullade - alls. Det var bara att ringa till mormor och be henne om skjuts.......Medan kalaset pågick fixade vi dock cykeln så att hon kunde cykla hem från kalaset... Till hopprepet slapp vi cykla då grannflickans mamma erbjöd skjuts, tack för det! Istället fick jag en halvtimmes(!) egentid och kunde läsa bok i soffan.

Nu strax ska jag parkera i soffan med en kopp te och se en spännande serie som började i förra veckan, sen väntar sängen och en ny vecka! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0