Full fart hela helgen



Då har man överlevt ännu en helg. Förr i tiden var helgen avsedd för VILA, men numera ska man hinna med allt man inte hinner med i veckorna......är det klokt egentligen?!? När måndag börjar och man ska vara utvilad inför en ny vecka, då känner man sig som en urlakad disktrasa........

Maken har jobbat hela helgen och jag har då fått sköta marktjänsten hemma. Igår, lördag, skulle dottern iväg på kalas kl 12. Innan dess var min tanke att hinna dammsuga och tvätta golven. Jag var klar 11.45! Hann sätta på mig löparkläderna för jag hade tänkt ta en lugn löprunda i det vackra sommarvädret medan dottern var på kalas. Benet är fortfarande inte helt ok, så det fick bli en powerwalk istället. Väl hemma fick jag utfordra sonen och 2 kompisar (och mig själv) med lunch innan duschen. Hann också upp till affären för att inhandla lite ingredienser till kvällsmaten (hemmagjord pizza) innan dottern skulle hämtas kl 14.

Kl 15 kom väninnan M förbi med sin son, som ville leka med sonen en stund och dottern ringde efter en av sina kompisar. Planen var egentligen att baka kanelbullar denna eftermiddag, men eftersom båda barnen var upptagna med kompisar och det var värst högsammaren på utsidan, satte jag mig istället på terrassen i sällskap av mamma. Det var riktigt varmt i solen, som vilken högsommardag som helst! Tror nog att jag fick lite färg på näsan också, minsann!

Till kvällsmat blev det som sagt hemmagjord pizza, till allas förtjusning, och jag måste själv säga att den blev riktigt god. Något nyttigare också än vanlig hämtpizza, då det var recept efter Anna Skipper. Osten fuskade vi dock med och vi la på lite extra ingredienser såsom parmaskinka, champinjoner, ruccola och färsk basilika, mmm...

Idag, söndag var det uppstigning 7.30, eftersom sonen skulle iväg på fotbollsmatch och dottern på extra gympaträning. Mamma fick följa med dottern och jag med sonen. Vi var hemma igen lagom till lunch och åt upp resterna av pizzan. Idag blev det iallafall kanelbulle-bak, vilket vi hann med + en fika innan dottern skulle iväg på hopprep. Under tiden påbörjade jag dagens matlagningsrace, d.v.s portergryta som vi åt av ikväll, baconlindad köttfärslimpa till imorgon kväll och äppelkräm till efterätt!

Däremellan har jag också hunnit tvätta och strax ska en liten klädhög strykas undan innan sängen och en ny vecka väntar...zzzzzzzz....♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0