SPA-helgen som gått



Vilken skön helg jag haft! Igår morse tog jag buss/tåg till Ystad för att möta upp mina 4 väninnor. Vi samlades på Ystad Spa (gamla regementet) och inledde vår vistelse med en god lunch - lax med potatis och god sås, samt ett glas vitt till det! Därefter svidade vi om till badrock och tillbringade sedan hela eftermiddagen på SPA:et. Vi bubblade och bastade om vartannat och fick vars 2 behandlingar. Själv valde jag Alginpackning och Pigga fötter. Skönt att bli ompysslad i nästan 1,5 timme, mmmmmm.....

Innan middagen satt vi på rummet och drack vin och åt snacks och pratade om allt mellan himmel och jord. Alla 5 träffas vi ju bara en gång om året, så det är ju en hel del som ska avhandlas. Före maten blev vi bjudna på mousserande vin och ännu mer snacks, så vi var nästan mätta innan vi högg in på buffén, som avslutades med chokladmousse resp. smulpaj. Tro vi var mätta.....Innan läggdags vid 23, satt vi och snackade lite till.....

Kl 8 i morse blev jag väckt av min rumskamrat, då vi kommit överens om att gå till gymmet före frukost, så ca 40 min spenderade vi där och blev lite svettiga, även om vi inte riktigt förstod hur alla maskinerna fungerade. Efter det var vi rejält hungriga och åt en stadig frukost, som är bland det bästa jag vet när jag bor på hotell!

Innan hemfärd gick vi en låååång promenad på hela 8.4 km i det vackra höstvädret! Det kändes inte så långt, men det var förmodligen för att vi snackade så mycket. 12.30 gick tåget hemåt igen och detta dygnet tog slut alldeles för fort. Väl hemma hann jag äta lite lunch innan dottern och kompis I skulle bli hämtade hos I. De skulle sen vidare på hopprepsträning, under tiden passade jag på att springa en runda (som om det inte räckte med promenaden tidigare på dagen!) Men det härliga vädret gjorde att jag inte kunde låta bli. Det kändes rätt ok i benet också, så nästa löprunda blir på tisdag morgon!

Nu spöregnar det ute och det är snart dags för sängen. Imorgon ska bilen på service, så jag får åka lite tidigare än vanligt, godnatt! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0