4 dagars löpning och schackprestation


Bild; Sydsvenskan.se

De senaste veckorna har dagarna rusat fortare än vanligt, så jag har helt enkelt inte hunnit med att uppdatera. Här kommer iallafall en sammanfattning av senaste veckan;

ONSDAG
Började morgonen med 61 min löpband varav 36 min intervaller (6x1000m) Det var tufft!! Orkade inte hålla den planerade hastigheten alla 6 intervallerna, men genomförde iallafall programmet. På eftermiddagen fick jag välbehövligt massage hos sjukgymnasten. Skönt, då jag kom dit med huvudvärk, men gick därifrån utan!

TORSDAG
Dagens träning bestod av en löprunda med barnen, 1,35 km (ca 10 min), samt avslutade med ca 10 min hopprep. Ska försöka bli snabbare i fötterna, vilket man visst kan bli av hopprep?!

FREDAG
Löpning stod på programmet igen. Medan maken tränade på gymmet, sonen spelade pingis och dottern var hos en kompis, tog jag en snabb 25-minuters runda, varav 10 min fartlek (blev intervaller mellan lyktstolparna!). Efteråt hämtade sonen med kompis på pingisen, dottern hämtades hos kompis, sonens kompis som skulle sova över fick hämta övernattningsgrejor, och dottern fick hämta sin cykel på skolan - innan vi kunde återvända hem för att förbereda kvällens pizza, puh! Gott blev det iallafall!

IDAG - LÖRDAG
Dagen idag har varit en riktigt trevlig dag. Sonen med kompis fick väckas kl 7 för att äta frukost innan de skulle bege sig iväg till skolan (på en lördag!) för samling och avfärd till Lund och distriktsfinal i Schackfyran. Vi skulle ansluta lite senare för att heja fram dem på slutet. Jag ville först avverka en 120-minuters löprunda i den vackra vårsolen. Benen kändes dock tunga, kanske inte så konstigt då jag sprungit 4 dagar på raken......Efter dusch och lunch åkte vi till Lund och hann närvara vid de sista 2 omgångarna av totalt 5. Redan när vi kom dit fick vi veta att sonens klass legat 1:a (av 39) redan från start och de VANN hela alltet!! Sonen hade dessutom vunnit ALLA sina 5 omgångar!! Behöver jag säga att vi är stolta och imponerade!!?!! Parallellklassen kom på 5:e plats och även de gick vidare! Nu ska de ladda om för riksfinal i Västerås den 2 juni. Nu ska jag strax vila min trötta kropp efter denna långa, härliga och omtumlande dag! Ja, just det - studsmattan blev ihopmonterad  när vi kom hem från Lund. Kan det vara vårkänslorna som ger denna energi....!?! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0