Långpass på land och i vatten


Resultat av lördagens långpass!

Helgen har bjudit på långpass såväl på land som i vatten! Helgens träning inleddes redan i fredags kväll efter lite pusslande med barn som skulle lämnas på pingis, lämnas på kalas och hämtas på pingis (för att maken skulle få gå på afterwork - på sin lediga dag! - med grannen. Kl 18 kom jag iallafall iväg på en kort runda med fartlek, 5,37 km blev det på tiden 29:46. Sen blev det fredagsmys med tacos, Minuten och Let´s Dance.

Igår, var det lördag, vilket innebär långrunda för mig. 130 minuter stod på programmet och det blev 21,04 km, som avverkades på tiden 2:13:32 i riktigt aprilväder. Emellanåt strålande sol, men också en och annan regnskur.....Eftermiddagen bestod sen av trädgådsarbete i form av att sprida ut resten av den gigantiska jordhögen som vi haft liggande i snart ett år - och så gräs på det. På kvällen åt vi middag (som vi fixade) med grannarna - de fick stå för dricka och godis till barnen. Sonen hade en kompis på övernattning, då vi skulle skjutsa dem tidigt i morse till ett scoutläger. Dottern sov då över hos grannflickan!

Idag har det mest varit en massa skjutsande hit och dit. 9.15 hämtade vi upp ytterligare en scout för transport till lägret och på vägen lämnade vi maken på jobb. När alla var avlämnade körde jag hem igen och hämtade dottern hos grannarna. Efter lunch for vi iväg till simningen, lite tidigare än vanligt för att dottern ville bada "lite vanligt" innan träningen. Hon träffade 2 kompisar och de hade en rolig halvtimme ihopa. Medan hon simtränade avverkade jag helgens andra långpass (för att vara i vatten)  1.450 meter, mest bröst men jag fick till 5 x 25 meter frisim och det går lite bättre för var gång!

Efter dusch och lite bastu for vi hem, tog en liten macka, innan vi åkte vidare till hopprepsträningen - puh! Och nu ikväll har det varit middagsfix och sen lite blomfix på terrassen samt vattning av det nysådda gräset........Nu är jag trött!! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0