Juldagen och första marathonträningen

Bild: vi.sualize.us
 
Juldagsmorgon, vaknar 8.45 och tror att klockan är 7.45....Hade planerat att vara på gymmet vid 8-tiden idag, men det blev som sagt en timme senare. Skönt ändå att få röra på sig efter all mat och godis på julafton. Det var inte så mycket folk där till en början, men det fylldes på ganska snabbt. Det blev en halvtimmes bålstyrka och 5 km på löpbandet i "normalt" tempo. Enligt marathon programmet skulle jag idag springa 4 km, men jag tycker att allt under 5 känns lite mesigt, så det blev 5 och i det normala, lugna tempot tog detta 28 min. Kändes iallafall väldigt skönt efteråt och jag ser redan fram emot nästa träningspass på torsdag. Resten av dagen idag har tillbringats hemma hos mina föräldrar, matmässigt en repetition av gårdagen. Vi tog en skön promenad i eftermiddags också, skönt med luft i ansiktet. Imorgon blir det kalkonmiddag hos oss, mums!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0