Helg med blandad kompott


Bild från dagens soliga löprunda

Helgen som gått har bestått av en blandad kompott. Lördagen började med en 1-timmes powerwalk (6 km) där jag också inhandlade bullar till förmiddagens brunch. En god vän, som också blivit vän med vår granne och var där på besök, kom in till oss för att äta brunch- Äggröra, korv, lax, smoothie, kaffe och färska frallor mm.

Efter det blev det en väldig fart, maken skulle iväg till jobb och skulle släppa av sonen hos en kompis på vägen. Dottern skulle följa med grannarna till Danmark på en heldagsutflykt, så jag blev helt plötsligt helt ensam större delen av dagen. Skönt! Började med att bädda rent, gick och handlade och tog det allmänt lugnt i min egen takt. Passade också på att göra mina bål-övningar och kände mig duktig efteråt. Till kvällen bjöd jag hem mina föräldrar på middag och de hämtade upp sonen på vägen. Dottern kom inte hem förrän närmare halvåtta och hann se Gladiatorerna. Vi andra såg Melodifestivalen.

I morse åt vi liknande brunch, därefter bakade dottern och jag chokladbollar (som vi inte hann i lördags). Maken och jag passade på att tvätta och städa bilen innan jag begav mig ut på en 80-minuters löprunda i det vackra vädret. I eftermiddags hann jag också med att sitta en stund på terrassen och njuta i solen, mmmmm...

Nu ska jag se slutet av Wallander och sen väntar lite bok (Paganinikontraktet) i sängen! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0