Löpning i ottan


Bild; vi.sualize.us

I morse ringde klockan 6, man är som en zombie när man stiger upp och kränger på sig träningskläderna. Tar mig iväg till gymmet och står på löpbandet 6.20. Känns fortfarande inte som att jag har vaknat. Börjar värma upp i 10-fart, efter 5 minuter ökar jag till 10.5 och efter ytterligare 5 minuter till 11-fart. Nu börjar man känna att man lever. Idag skulle jag dessutom köra 6 x 3 minuters intervaller. Hur mycket man ska öka vet jag ärligt inte men jag började med 12.5 i 2 minuter och provade på 13 i 1 minut. Behöver jag säga att jag var andfådd efter detta? Hade 2 minuter på mig för återhämtning - hur mycket man ska gå ner till här vet jag inte heller. Misstänker att man ska sänka mer än vad jag gör, men jag sänker iallafall till 11-fart. Kämpar på i ytterligare 5 intervaller, kommer dock inte upp i 13 igen utan fokuserar på att ORKA med 6 intervaller med någon liten fartökning (12-12,5 fart). De sista 10 minuternas nerjogg känns nästan som en befrielse, här kör jag på i 11-fart. Dagens resultat blir 10,3 km på 55 minuter. Godkänt får jag väl säga, så tidigt på morgonen. Och GUD vad skönt det är efteråt!! Det är den känslan man är ute efter under de 55 minuterna man kämpar på bandet! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0