Mindfulness


Bild; vi.sualize.us

Att leva här och nu, är något som jag verkligen skulle vilja bli bättre på! Jag är fenomenal på att ha tankarna på annat håll än det jag håller på med just nu. Träffade min kurator igår och jag fick tips på en bok, Mindfulness i vardagen av Ola Schenström, som definitivt ska läsas. Jag ska också börja med att öva på mindfulness vid tandborstningen! Har satt en liten post-it-lapp på spegeln för att inte glömma. Så i fortsättningen när jag borstar tänderna ska jag helt gå upp i tandborstningen, känslan, smaken, rörelserna mm. Jag började redan igår kväll och något jag märkte, men aldrig tänkt på tidigare är att smaken förflyttar sig i munnen efterhand som man borstar - bara en sån sak! Visst kom det tankar om annat, men det var bara till att försöka mota bort dem och fortsätta fokusera på tandborstningen. Lättare sagt än gjort - dock!

Igår försökte jag mig på ett lättare löppass på 25 minuter. Det kändes riktigt bra och jag skulle gärna vilja springa fortare och fick nästan hålla emot för att inte öka. Idag har dock snuvan försämrats, så det var nog ingen bra idé att springa igår trots allt. Jag som trodde att jag kunde svettas ut de sista bacillerna......

Idag blir det till att ta det lugnt och istället fokusera mera på nära och kära - det är ju Alla Hjärtans Dag ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0