Ny vecka med träningsplan


Bild; vi.sualize.us

Ja, då var det ny vecka igen. Kroppen känns lite efter gårdagens 80-minuters runda. Det märks att det gått ett tag sedan jag sprang så långt/länge. Det får bli ändring på det nu. Tiden tickar på och det går fort framåt nu till Göteborgsvarvet i maj och sedan Jubileumsmaraton i juli.........Måste hinna med minst ett 30-km pass iallfall under våren! Jag har ju aldrig sprungit längre än halvmara, så detta är verkligen en utmaning!

Veckans träningsplan ser ut som följer;

MÅNDAG
Morgon: Yoga, 40 min
Kväll: Bodypump/spinning, 90 min

TISDAG
Morgon: Yoga, 40 min
Kväll: Bålstyrka

ONSDAG
Morgon: Yoga, 40 min
Kväll: Löpning 55 min, varav 30 min intervall (6x3 min)

TORSDAG
Morgon: Yoga, 40 min
Kväll: Bålstyrka

FREDAG
Morgon: Löpning 40 min med 5x30 sek stigande

LÖRDAG
Löpning 90 min i lugnt tempo

SÖNDAG
Simning, minst 1000 m

Då kör vi! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0