SPA-helg


Löprunda i soluppgång.......

I fredags eftermiddag åkte som sagt maken och jag till Ystad för att tillbringa ett dygn på Spa. Jag har varit där förr och kände mig nästan som hemma, men för maken var det första och förmodligen inte sista gången! På kvällen åt vi en god 4-rättersmiddag med tillhörande drycker och var riktigt mätta och belåtna när vi ätit färdigt runt 23-tiden!

I lördags morse ringde min klocka 7.30, då jag bestämt mig för att springa min 60-minuters-runda (ca 9 km) före frukost. Tog det väldigt lugnt, men det var skönt att komma ut och få luft i ansiktet. Behöver jag nämna att frukosten smakade ÄNNU bättre än vanligt ?! Innan hemfärd tillbringade vi ytterligare några timmar i spa-avdelningen och avslutade med afternoon-tea innan hemfärd.

Igår kväll sov en av sonens kompisar över och idag har de byggt lego nästan hela dagen. Maken har jobbat och dottern har varit hos en kompis fram till hon skulle iväg på hopprep. Själv har jag städat! Dagens träning blev dock av det lite mesigare slaget, 50 minuters powerwalk (5,3 km), men jag inbillar mig att kroppen behöver lite lugnare dagar också. Idag var en sådan dag.

Får se om jag orkar sitta upp och se Kurt Wallander innan sänger kallar. Imorgon är en ny vecka. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0