5 km tempo - check!


Bild; vi.sualize.us

I morse var det åter uppstigning kl 6.00 och jag stod på löpbandet 20 minuter senare. Idag var det ett kort pass som stod på programmet, d.v.s 25 minuter fördelat på 10 min uppvärmning där jag ökade från 10 km/h till 11.5 km/h innan det var dags för 10 min tempo som jag körde i 12.5 km/h. Avslutningsvis 5 min nerjogg som jag avverkade i 12 km/h. Såhär i efterhand hade jag nog kunnat matat på i något högre tempo trots allt, men feg som jag är vågar jag inte riktigt ösa på, då jag är rädd för skador som kan hindra min fortsatta träning. Nästa gång får det dock bli något lite snabbare tempo :) Resultatet idag blev 5 km på 25.40 min - känns ändå ganska godkänt såhär på morgonkvisten! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0