55 min morgonlöpning


Bild; vi.sualize.us

I morse stod jag på löpbandet 20 över 6 - igen! Det är tungt de första 5 minuterna men sen börjar kroppen vakna till liv, sakta men säkert. Började i 10-fart (km/timme) och ökade sen till 10.5 och 11 de första 15 minuterna. Efter detta var det dags för de förhatliga intervallerna, d.v.s 6 x 800 m. Dessa körde jag i 12.5-12.8 fart. Kändes faktiskt ganska okej trots allt. Avslutade med nerjogg i 10 minuter i 11.5-fart. Resultatet blev 10,6 km på 55 minuter. Känns godkänt med tanke på den tidiga morgontimman och på fastande mage. (Dricker endast ett glas vatten när jag stiger upp för tidig morgonlöpning).

Efter dusch och eftersvettning smakade det extra bra med frukost - havregrynsgröt med en halv banan, kanel och mjölk på, samt en grov (hembakad) macka med kalkonpålägg och paprika på. Nu är jag på jobb och njuter kaffe, så att inte huvudvärken gör sig påmind.

Igår kväll satt jag och läste Änglamakerskan av Camilla Läckberg, och den är såå spännande + att jag måste lämna tillbaka den redan på torsdag (7-dagars lån på biblioteket), så att jag höll nästan på att glömma bort bålstyrkan. Jag fick slita mig från boken och genomföra dessa övningar, innan jag fortsatte till sängen och åter till boken. Resten får läsas ikväll! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0