Långrunda - 22 km



Idag var planen att springa 150 minuter, en halvmara enligt mara-programmet. Jag förstod inte riktigt programmet, vilket de menade, om jag skulle springa i 2,5 timme eller en halvmara, 21 km. Jag valde det första och tänkte se hur långt jag kom. Förhoppningen var att komma 25 km, men med de lugna tempo jag valde så blev det "endast" 22 km. Men, men, det kändes bra i kroppen och även nu ikväll känns det helt ok. Jag har ju faktiskt aldrig någonsin sprungit längre än 21 km och varit helt ledbruten i kroppen efteråt, så dagens resultat får ändå betraktas som helt ok. Nästa gång får jag försöka öka tempot eller förlänga sträckan! Självklart hade jag med 2 av mina goda löparkakor att knapra på vid 2 tillfällen på vägen! Återstår att se hur det känns imorgon ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0