Veckan som gått med Vårruset





Vårruset i Malmö 2012

Veckan som rusat iväg har bl.a innehållit Vårruset i onsdags, som jag genomförde tillsammans med 5 väninnor. Alla sprang dock inte, men jag och en till vi sprang hela vägen. Min sluttid blev inte riktigt som jag planerat, men ändå godkänt tycker jag - 24.40 som trots allt är en förbättring sen förra året då jag hamnade strax över 25 minuter. Vädret kunde iallfall inte varit bättre så vi kunde njuta av den goda picknicken ute i det fria, men det blev snabbt kallt om våra svettiga kroppar när solen försvann.

Träningen i övrigt i veckan har bestått av följande;

MÅNDAG; 7,7 km löpning på 40:10, varav 20 min intervall, 3x1000m

TISDAG; Endast lite bålstyrka denna dag, dock inte att förakta!

ONSDAG; VÅRRUSET såklart!

TORSDAG; Liten löprunda (dock mest promenad denna gången!) med dottern, samt bålstyrka igen

FREDAG; Startade dagen med 20 min löpning i lugnt tempo, vilket blev ca 3,5 km

LÖRDAG; Ca 10 km löpning på 58 minuter

IDAG; Bålstyrka och 1500m simning (60 längdet, varav 5 längder frisim)

Nu har nedräkningen till Göteborgsvarvet börjat på riktigt :)) ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0