Hemma igen

Vybild i Zauchensee
 
Igår kväll kom vi hem igen, efter 8 härliga dagar i Alperna. Tänk vad tiden går fort när man får göra det man gillar mest av allt! Härlig skidåkning, god mat och frisk alpluft hela dagarna. Vädret har varit en blandad kompott av sol, snö, dimma, plus- och minusgrader. När vi körde hem, tidigt igår morse var det ett riktigt vinterlandskap vi lämnade bakom oss efter München....
 
Planen under veckan har varit att hinna med 3 löppass, men orken har inte funnits. Jag hoppades på att all skidåkningen skulle kompensera. Idag var jag dock ute en lång runda, 22 km stod på programmet. Det började bra, men sista halvan var väldigt tung, trots härligt, soligt väder. Fick gå flera omgångar och sista biten hem, så tidsmässigt blev det nog närmare 2,5 timme istället för 2 tim och 16 min som programmet sa.
 
Imorgon är det ny vecka med start på en tisdag, nu har jag som sagt en hel den träning att ta igen. Dessutom börjar maken jobba natt fr.o.m ikväll, vilket ställer till det för min morgonträning. Planen för kommande vecka blir som följer;
 
TISDAG
Morgonyoga, 45 min
Eftermiddag/kväll: promenad ca 45 min
 
ONSDAG
Morgonyoga, 45 min
Kväll: 60 min löpning, 10 km + 30 min bålstyrka
 
TORSDAG
Morgonyoga, 45 min
Eftermiddag/kväll: promenad ca 45 min
 
FREDAG
Morgon: 37 min backintervaller + 20 min bålstyrka
 
LÖRDAG
30 min CXWorx + 60 min RPM
 
SÖNDAG
Löpning 24 km, ca 149 min
 
Nu väntar strax sängen, efter Dicte och en kopp te! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0