Långrunda i solsken

Östergatan i Skanör
 
Igår, söndag, stod långrunda på programmet. Egentligen 28 km, men eftersom jag missat ett par veckor av träningsprogrammet, riktade jag in mig på 24 km, som är det längsta hittills i år - för mig. Redan när jag började springa hemifrån kändes det i benen att jag tränat mer denna veckan. Har ju ökat antalet löppass från 3 till 4, men jag tog det lugnt - väldigt lugnt. Har även inskaffat ett vätskebälte, vilket jag funderat på länge men inte riktigt trott på att det skulle fungera. Har varit rädd att det skulle skumpa när man springer, men det funkade alldeles utmärkt. Hade med mig 2 flaskor med sportdryck och 2 flaskor med vatten, det finns även en liten väska som kan får plats med lite tilltugg i. Efter 24,10 km och 2 timmar och 45 minuter var jag åter hemma igen, ordentligt trött och mör i kroppen. Höften kände jag också av, så den har fått tigerbalsam vid några tillfällen igår och idag. Idag har jag dock känt mig förvånansvärt bra, vilket är tur, för imorgon är det dags för 12 km löpning... ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0