Vinterbad

BIld: www.kallbadhus.se
 
Förra veckan blev som sagt ofrivilligt träningsfri p.g.a höstens första (och förhoppningsvis sista) förkylning. I förmiddags var jag ute på en drygt 12 km lång runda i ganska lungt tempo, medan dottern tränade gymnastik. Eftermiddagen har jag tillbringat med bästa väninnan på Bjerreds Kallbadhus, där vi inledde med en god brunch (som satt extra fint) efter en lååång och blåsig promenad längs bryggan ut till kallbadhuset. Blåsten gjode såklart inte ett kommande bad speciellt tilltalande, men efter att ha suttit en stund i bastun tog vi mod till oss och gick i, det 7-gradiga vattnet! Tre gånger t.o.m badade vi - och det blev skönare för varje gång! Värre än såhär tror jag inte det blir, även om det skulle vara kallare i luften och i vattnet, för blåsten var inte nådig. Efteråt kände man sig riktigt, riktigt sund! Känns som jag fått ny energi inför kommande träningsvecka:
 
MÅNDAG
30min löpning i stigande tempo
45 min styrkeprogram
 
TISDAG
Vila
 
ONSDAG
46 min löpning med intervaller, 7x2min
 
TORSDAG
Bodypump
 
FREDAG
30 min löpning
45 min styrkeprogram
 
LÖRDAG
30 min CxWorx
60 min spinning
 
SÖNDAG
15 min löpning
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0