Mindfulness i vardagen

 
Inte den bästa bilden, men den här boken ( Mindfulness i vardagen av Ola Schenström) läser jag just nu för andra gången. Känns som att man behöver påminna sig själv med jämna mellanrum och repetitioner är ju aldrig fel. Dagen idag har gått i lugnets tecken, som en balans till de stressiga timmarna på jobbet (mer en regel än undantag just nu, känns det som...) Morgon startade kl 6 med 45 min yoga, jag har tagit mina små andningspauser förmiddag och eftermiddag och väl hemma i eftermiddags blev det 20 min meditation (eller vad man vill kalla det) med havsbrus i öronen och fokus på andningen (jag försöker iallafall, fast tankarna far iväg hela tiden....) Det gäller som sagt att öva, öva och öva...! Imorgon blir det bålövningar och löpning efter jobbet. Ska dricka upp mitt te nu och sen komma i säng, kanske en halvtimme tidigare än vanligt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0