Snöslask, löpband och skridsko

 
Idag var tanken att springa 10 km ute i vackert vinterväder, men redan igår kväll anade jag att det inte skulle bli så. I morse hade det kommit nästan 1 dm blötsnö och det var blött! Fick planera om och springa min mil på löpband istället, detta är väl den sträckan som jag max klarar av att springa på ett band...
 
Började med 2 km i 10km/h-fart, de följande 3 km i 11km/h-fart, provade sen att öka till 11,5 i 1 km innan jag återgick till 11km/h-fart och avslutade de sista 2 km i 10km/h-fart. Det blev 10 km på tiden 57:20. Enligt programmet skulle man springa i ett lugnare tempo (10 km på 60-70 min) men jag känner att jag vill utmana mig mer än så och hoppas att jag inte överanstränger mig....
 
Träningen inför kommande vecka har jag också pusslat ihop;
 
MÅNDAG
Yoga 45 min
 
TISDAG
50-55 min löpning
15 min uppvärmning
7x1min tempo / 2 min joggvila
10 min nerjogg
 
ONSDAG
Morgon: Yoga 45 min
Kväll: Bodypump 60 min
 
TORSDAG
Vila
 
FREDAG
Bålstyrka 30 min + 42 min (7km) löpning
 
LÖRDAG
30 min CRXWorx och 60 min RPM
 
SÖNDAG
ca 84 min löpning, 13-14 km - och detta bara måste bli utomhus! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0