Tidig morgonträning med bål och löpning

Planka med benlyft, jag står 1 min x 3 och skiftar ben var 10:e sekund
 
Idag ringde klockan 5.50 (gäsp!) för att infinna mig på gymmet strax efter öppningsdags - tur att vi bor nära :)
 
Började som vanligt med 30 min bålövningar samt armhävningar innan jag avrundade med löpning. Enligt marathonprogrammet skulle jag idag springa 5 km på 27-29 min. Jag ökade på lite och började med 5 min uppvärmning i 10 km/h innan jag ökade till 1 min i 11 km/h-fart och ökade därefter 12 km/h. Tog en drickapaus vid 15 min löpning innan jag fortsatte ytterligare 10 min i 12 km/h-fart. Avslutade med 4 min nerjogg i 10 km/h-fart. Resultatet blev 5,6 km på 29 min - och kroppen kändes helt ok efteråt! Imorgon är det fredag och endast yoga står på träningsprogrammet. ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0