12 km med tunga ben

 
Det blev en mulen dag med tunga ben, men jag tog mig iallafall runt dryga 12 km.... Sen Stockholm Marathon har jag inte alls kommit igång som planerat med träningen. Veckan som gått började bra med bl.a. intervaller i tisdags som kändes riktigt bra. Tisdag eftermiddag började jag sen känna mig trött och rivig i halsen.... Därmed missad jag både bodypump, löprunda i fredags samt Cxworx och crosstrainer igår.... Idag kom jag iallafall ut även om benen kändes tunga, hur jag än försökte kunde jag inte springa snabbare.........Tog hela 1 timme och 20 min att avverka 12,32 km. Inte riktigt så jag planerat inför Malmö Halvmarathon om knappt en månad... men, men, får helt enkelt börja med mental träning också för att ha någon chans att springa på en tid så att jag blir nöjd.... (målet är 1.50, men får vara nöjd under 1.55)
 
Kommande vecka hoppas jag kunna fullfölja alla inplanerade pass:
 
MÅNDAG
Morgonyoga 45 min
Meditation 10 min
 
TISDAG
Bålstyrka 20 min
7x2 min intervaller i 13 km/h med 1 min joggvila mellan
 
ONSDAG
Bodypump 60 min
Meditation 10 min
 
TORSDAG
Morgonyoga 45 min
 
FREDAG
Löpning 6,5 km med dottern på cykel
 
LÖRDAG
Cxworx 30 min och crosstrainer 30 min
 
SÖNDAG
15 km löpning
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0