Stockholm Marathon 2013

 
Så, då var det gjort! Även om tiden inte blev riktigt den jag hoppats på så får jag iallafall vara nöjd att jag kom i mål och fick min medalj. Jag har ju tränat sedan i julas efter ett program som skulle leda till en måltid på 4 timmar, vilket jag i och för sig själv tyckt har varit ett väldigt tufft mål. Jag inledde iallfall med att haka på 4:timmars farthållaren och det gick ganska skapligt fram till 17 km, då jag tappade honom ur sikt... Jag var nämligen väldigt noga med att dricka vid varje vätskestation, vilket innebar att han kom lite för långt före varje gång.... när han sedan släppt ballongen med 4.00 på, tappade jag honom helt ur sikt. Kände dock att det var ett tempo som jag förmodligen inte heller skulle orka hålla hela vägen. Vid halvmara-tiden låg jag faktiskt något bättre till än i Göteborg för 2 veckor sen, bara det... :) Ungefär då började det också regna, först lite och sen mer och mer...Vid 27-28 km började det tungt och efter 30 var det riktigt tungt. Och blött. Sista milen handlade helt enkelt bara om att förflytta mig framåt, jag räknade 1 km i taget och längtade såå efter att få sträcka ut mig på sängen på hotellet. Väl i mål kom nästan tårarna bara för att det var så skönt att ha klarat det och äntligen passerat mållinjen. Därefter blev det en kall kamp att ta sig igenom utpasseringen för att lämna chip, hämta tröja, påse med lite tilltugg och en varmkorv! Den ca 10 min långa promenaden till hotellet sen kändes betydligt längre... Väl framme klev jag rakt in i duschen med alla kläderna för att få dem av och njuta av en varm dusch, mmmm... Nu får det bli några vilodagar att fundera ut kommande träningsupplägg! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0