Långrunda i medvind och motvind

Skanör i motvind
 
Idag stod långrunda 20 km på programmet, vilket jag också genomförde. Det var en blåsig morgon, så dottern och jag fick en frisk promenad till hennes gympaträning. Därefter påbörjade jag mina, för dagen, 20 km. Jag bävade lite för vinden, men det kändes över förväntan då jag sprang inne bland träden, även när jag kom längre och sprang över kanalen kändes det helt ok. Jag anade dock att det skulle vända någon gång, då jag även skulle springa tillbaka.... Mycket riktigt, ungefär halvvägs vänder det också till mot-/sidovind. Detta följer mig sen hela vägen hem. Jag kom iallfall hem till slut och klockan stannade på 2 tim 5 min och 15 sek, samt 19,45 km. Jag är nöjd! Just nu känns det mest i magmusklerna efter cxWorx:en igår....
 
Veckan som kommer ska såklart också innehålla träning, även om vi på fredag åker söderut för härlig skidåkning!
 
MÅNDAG
Morgonyoga 45 min
Kvällspromenad ca 45 min
 
TISDAG
Bålövningar 20 min
48 min löpning i lugnt tempo
 
ONSDAG
Morgonyoga 45 min
Bodypump 60 min
 
TORSDAG
Löpning backe, 37 min varav 6st 30sek backlöpning
 
FREDAG
Bålövningar 30 min
60 min lugn löpning
 
Sen kör vi! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0