Blodomloppet och Eurovision

 
Igår var det dags för Blodomloppet i Malmö. Ett lopp som jag aldrig sprungit tidigare. I år var loppet flyttat till Bulltoftaområdet, vilket i och för sig var bra. Men lite barnsjukdomar får man kanske räkna med, som att vi sprang fel redan första kilometern - hur man nu kan göra det i ett lopp som brukar vara väl utmarkerat!? Själv, liksom alla andra följde jag bara strömmen och tyckte det var lite märkligt när vi helt plötsligt hamnade mitt ute i trafiken bland bilar och bussar........ efter ett par hundra meter vänder vi dessutom om och springer tillbaka. Vid 2 km tittade jag på klockan som då hunnit gå över 14 minuter, då insåg jag att något inte riktigt stämde. Loppet gick ganska tungt för mig, förmodligen hade jag söndagens långrunda kvar i benen för jag tyckte aldrig att jag riktigt fick upp farten. Kom i mål på 59.13, med den lilla extra rundan inräknad. Får vara nöjd att jag kom under timmen iallafall. Vår efterföljande picknick blev inte så långvarig, då det var ganska kyligt och jag blev snabbt kall, så jag hann hem och duscha innan spektaklet på TV började - Eurovision, semifinal 1 ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0