Är det höst nu?

 
Idag känns det som hösten är på gång. På riktigt. Jag sprang veckans långrunda i förmiddags (som vanligt), det var inte särskilt kallt, men det blåste! Jag hade motvind hela första halvan av mina 15 km, vilket tack och lov innebar medvind tillbaka.... Det känns i kroppen att jag ökat på träningsdosen (6 dagar i veckan), även om jag varierar träningen. Nu har jag bara 3 veckor kvar till nästa Halvmara, Skanör-Falsterbo-Runt. Kommande vecka kör jag för fullt, sen tänkte jag trappa ner lite de 2 följande veckorna närmast loppet. Så kommande vecka ska se ut såhär:
 
MÅNDAG
45 min styrka, bål-rygg-ben
30 min löpning i 12km/h
 
TISDAG
VILODAG (ev en promenad)
 
ONSDAG
Intervaller ca 45 min, 7x2min med 1 min joggvila mellan
 
TORSDAG
Bodypump 60 min
 
FREDAG
45 min styrka, bål-rygg-ben
40 min löpning
 
LÖRDAG
30 min Cxworx och 30 min crosstrainer
 
SÖNDAG
20 km löpning
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0