Yoga för löpare

Bild: runnersworld.se
 
Efter en veckas förkylning har jag nu tränat 5 dagar på raken; onsdag med ett försök till intervaller (5st), torsdag bodypump på morgonen och löpning 6,5 km på kvällen, fredag styrkepass, lördag Cxworx och 20 min crosstrainer (typ längdskidor) och idag 14,5 km löpning, men det kändes i benen att jag varit igång.... Därför passade det bra att avsluta denna veckas träning med ett stretchande yogapass, som är anpassat för löpare. Och jisses vad stel men är...! Kommande vecka ska vi försöka plussa på lite ytterligare:
 
MÅNDAG
Styrkepass inkl crosstrainer, totalt 60min
 
TISDAG
Vila
 
ONSDAG
41 min intervallpass med 7x2min intervaller och 1 min joggvila mellan, inkl uppvärmning och nerjogg
 
TORSDAG
60 min bodypump
Liten löprunda med barnen, kanske 3km
 
FREDAG
Morgon med 60 min styrkepass
Eftermiddag/kväll med 40 min löpning
 
LÖRDAG
30 min Cxworx och 30 min stegrande löpning
 
SÖNDAG
Långpass 20 km
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0