Årets 2 första lopp

Bild: trelleborgsallehanda.se
 
Det var ett tag sedan jag satte mig ner och skrev, ibland räcker tiden bara inte till.... Jag har iallafall hunnit med årets två första lopp sen sist, i lördags Sydkustenloppet, från Trelleborgs golfklubb till Smygehuk. En riktigt trevlig bana, som jag kan undra varför jag aldrig sprungit tidigare..? Visst var det jobbigt i sanden mellan 12-17 km, men det vackra vädret och närheten vid havet vägde upp det jobbiga flera gånger om. Sluttiden för min del blev 1.59.33, vilket får vara godkänt, även om mitt mål på halvmaran fortfarande är 1.50...
 
Aningen stel i benen och med en blåsa på tån var det ikväll dags för lopp nummer två, denna gången Vårruset i Malmö, ett betydligt kortare lopp, men i ett högre tempo. Jag räknade inte med något tidssensation för min del med tanke på halvmaran i förrigår men jag lyckades ändå ta mig i mål på 24.23, vilket jag tycker är helt ok med tanke på omständigheterna. Det bästa med detta loppet är ändå den avslutande picknicken med väninnorna, även om de kunde varit någon grad varmare i luften....
 
 Bild: sydsvenskan.se
 
Nu blir det till att ladda om och fokusera på nästa lördag, GöteborgsVarvet! Målet är som sagt 1.50 på halvmaran, skam den som ger sig! Om det sen blir i Göteborg eller längre fram det får vi se. En sak är iallafall säker, jag ska träna målbilder fram till nästa helg, 1.50, 1.50, 1.50, 1.50...... ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0