Varannan styrka, varannan löpning

 
Tycker att jag hittat ett bra upplägg på min träning just nu och ska som sagt försöka öka väldigt långsamt under hela vintern, så att jag är redo för vårens längre löprundor och kommande lopp. Varvar just nu styrketräning, bodypump och CXWorx (bålträning) med 3st löppass i veckan, vilket blir ganska exakt varannan dag - och en vilodag. Jobbar också vidare med rehab-övningar för fötterna/vaderna, vilket jag också tycker verkar hjälpa. Även om fötterna kan ömma lite efter löpning, så går det ganska fort över igen.
 
Idag började jag alltså veckan med en vilodag så resten av veckan blir det följande träning:
 
TISDAG
Morgon: 1 timmes styrkepass
Kväll: 45 min promenad
 
ONSDAG
Morgon: 7km löpband (ca 40min), 200m gång/800m löpning med fartökning varje km
 
TORSDAG
Morgon: 1 timmes bodypump
Kväll: 45 min promenad
 
FREDAG
Morgon: 7km löpband (ca 40min), 200m gång/800m löpning med fartökning varje km
 
LÖRDAG
Morgon: 30 min crosstrainer och 30min CXWorx
 
SÖNDAG
10km löpning, 200m gång/800m löpning varje km
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0