Börja springa igen & nya dojjor

 
Idag blev det till att skaffa nya dojjor att springa med på löpbandet. Har kommit på kanske en bov till mina hälproblem... de gamla utslitna skorna jag haft i några år att springa med inomhus på löpband. Har kanske inte tänkt att de slits lika mycket som de man använder utomhus, men det har nog ingen betydelse...
 
I fredags sprang jag milen utomhus på grus, vågar inte asfalt ännu (har dessutom skaffat nya sulor, Footbalance,) och igår kände jag knappast någonting i fötterna, döm om min förvåning OCH glädje! Planen var då att idag springa 15 km på samma ställe, d.v.s 2 vändor fram och tillbaka längs banvallen mellan Ljunghusen och Skanör. Efter första vändan, 7km, behövde jag uppsöka toa, så det var bara att sätta sig i bilen hemåt igen... tänkte då att ta de sista 8 km på löpbandet med de nya skorna, men eftermiddagen har bara rusat med städning, tvätt och matlagning, så de 8 km får vi ta tidigt imorgon bitti istället. Ikväll är jag dock öm i fötterna igen, kanske för att jag stått och gått precis HELA dagen....
 
Eftersom jag inte vet hur mina fötter mår från dag til dag är det lite svårt att planera veckoträningen, den får som sagt bli utifrån dagsform, men planen är:
 
MÅNDAG
8 km på löpband, 6min/km
 
TISDAG
Vila
 
ONSDAG
10 km löpning utomhus
 
TORSDAG
Bodypump
 
FREDAG
Morgon: Styrkepass 60 min
Eftermiddag/kväll: 10 km löpning utomhus
 
LÖRDAG
X-intervall 45 min
 
SÖNDAG
20 km löpning i Bokskogen och därefter årets första "vinterbad" med bästa väninnan!
 
Nu, sov gott! ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0