Valborg



Såhär såg det ut vid Valborgsfirandet i Höllviken ikväll. En jättefin kväll, men KALL! Så fort solen försvann blev det riktigt kallt, man hade nästan behövt vantar! Min Valborg började med en härlig löprunda på ca 10 km i morse före frukost. Duschade och åt sen en god frukost innan sonen skulle iväg på fotbollsmatch. Dottern och jag tittade på, då vi sen direkt efter skulle på gympaträning inför morgondagens uppvisning. I eftermiddag har sonen lekt med kompis J och dottern har varit hos grannflickan. Jag och maken har hackat och renst rabatterna, sen var det dags att fixa kvällsmat. Vi grillade entrecote som vi åt med klyftpotatis, tzaziki, sallad och kokta rödbetor. Till efterrätt blev det såklart rabarberpaj med vaniljsås.

Tanken var sen att jag och barnen skulle möta upp mina föräldrar vid Valborgsbålet, men grannen har gäster med en massa ungar, som våra barn hellre ville leka med, så jag fick gå själv. Maken är allergisk och kan för tillfället knappt vistas utomhus. När bålet är slut och jag är på väg hem, möter jag sonen och hela gänget med grannarna, deras vänner och alla barnen, inklusive mina 2 barn! Just nu äter de godis, alla killarna är hos oss och flickorna hos grannen. Ska snart hämta in dottern så att hon kommer i säng. Ska vara på hopprepsträning kl 9 imorgon inför uppvisningen kl 12. Efter det, imorgon eftermiddag ska vi äntligen se RIO - på bio! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0