Skånerunda med hästhoppning

Idag har det varit en blandad kompott! Vi började vår runda med inköp av en matta till kontoret, därefter blev det inköp av gummistövlar till hela familjen utom till mig (som redan har). Vi åt lunch på MAX till barnens förtjusning och inhandlade godis i en butik med 500(!) sorters godis till barnens ännu större förtjusning!

Målet idag var att se våra vänners barn tävla i hästhoppning. M (på bilden) var jätteduktig, trots en rivning. Hennes lillasyster hoppar final imorgon. Tanken var att vi skulle stanna och grilla tillsammans på kvällen, men efter 2 timmar i denna häst-atmosfär klarade inte maken mer med sin allergi, så det blev till att köra hemåt igen........Vi fick dock med oss lite kött att grilla hemma, så vi är mätta och belåtna ändå!

Imorgon, söndag, är min tanke att orka springa en 20 km runda - det är ju bara 2 veckor kvar till Malmö Halvmarathon....♥

Semester - igen!

Här hade jag gärna tillbringat min semester......

.........men så blir det inte. Jag har nyss påbörjat ytterligare 2 veckors semester som förmodligen kommer att tillbringas hemmavid. Kanske med någon dagsutflykt. Vi ska också försöka pricka av några av punkterna på vår att-göra-lista. Självklart vill jag också hinna med något eller några besök på stranden. Vår planerade västkust-tur får vänta till sista helgen i augusti (vilket kanske inte är helt fel heller!) då makens bror inte har möjlighet att ta emot oss förrän då. Jag ska också ta sovmorgon, vilket känns välbehövligt då jag varit extremt trött sista veckan, känns som att jag skulle kunna sova 14 dagar i sträck......Har dock inte gett mig tid för avspänningsövningar och yoga som jag tänkt, detta kan klart också spela in på tröttheten........Nu ska jag iallafall bänk mig i soffan med ett glas vitt och fredagens korsord! Imorgon ska vi på en liten utflykt, vänners barn ska tävla i hästhoppning och det får vi ju inte missa! ♥

Sååå trött... och ikväll, Diggiloo!

Sååå trött.......

De senaste dagarna har jag varit såååå trött! Vet inte om det beror på att att jag jobbat denna veckan, eller om det beror på att mitt öra (hörselgångsexem) blivit sämre igen. En sak vet jag iallfall och det är att jag är trött! Har försökt hålla igång min träning som vanligt ändå, men igår kväll fick jag ersätta min 10 km löprunda med gräsklippning istället. Lite motion det med! Ikväll ska vi på Diggiloo vid Svaneholms slott. Jag har fått biljetter av Sydsvenskan och maken är måttligt road, men jag tycker att vi kan göra något hela familjen till en billig peng. Barnen uppskattar det förhoppningsvis! ♥

Ikväll: Diggiloo

Ny arbetsvecka

Måndag och ny arbetsvecka efter 2 veckors semester. Till helgen är tanken att jag ska påbörja ytterligare 2 veckors semester. Får se hur effektiv jag är denna veckan!

Utöver jobbet ska jag såklart också hinna med min träning som ser ut såhär denna vecka;

MÅNDAG - Morgonyoga (check!) och 5 km löpning med intervaller
TISDAG - Morgonyoga och spinning/bodypump
TORSDAG - Spinning/bodypump
FREDAG - Morgonyoga
LÖRDAG - 20 km löpning (alt på söndag)

Nu kör i denna effektiva arbetsvecka! ♥

Inte många knop

Idag har varit en sån där grå, trist dag som bara passerat utan att något egentligen blivit gjort. Sov till nästan halv tio, ändå var jag trött när jag tvingade mig upp. Åt en god frukost, som brukar ge lite energi. Drack kaffe och löste dagens soduko. Detta har blivit en morgonritual under semestern. Ser redan fram emot morgondagens!

Hasade runt i pyamas fram till nästan lunch. Innan vi begav oss ut för lite ärenden åt vi upp gårdagens pizzarester, barnen nästan slogs om de sista bitarna! Vi tog en liten tripp till "byn", tankade bilen, fixade 3 presenter till söndagens kalas som dottern är bjuden på, åkte till biblioteket där jag efterlyste 2 böcker vilka de inte hade hemma. Den ena "Att inte höra (till)", om att leva med hörselskada, har jag blivit tipsad om av en likasinnad facebook-vän. Biblioteket lovade att ha den hemma till tisdag. Den andra boken är "Born to run", som översattes till svenska i april. Denna boken har de lagt in för önskemål om att köpas in, så när den kommer vet man aldrig....Dottern lämnade tillbaka en bok och lånade två nya. Hon är med i "Sommarboken" och ska läsa 8(!) böcker i sommar och skriva lite om 3 favoriter. Har hon tur vinner hon en digitalkamera! Sonen har varit med 2 år och vunnit böcker båda gångerna! Maken lånade en hel trave med böcker, när han ska göra något ska det alltid överdrivas.....

Efter denna lilla runda avslutade vi i mataffären och gjorde av med ca en tusenlapp, men nu är kylen iallafall fylld för några dagar framåt. Resten av eftermiddagen har spenderats framför diverse skärmar. Själv har jag börjat leta runt efter någon intressant skidresa framåt påsk.

Imorgon ska jag försöka ta mig runt en 20 km runda (eller 15 iallafall), får se vad kroppen känner för.....♥

Bio & Pizza

Idag har det regnat större delen av dagen. Jag började min dag tidigt med frukost redan 7.30 för att vara på träningen 8.30. Efter 1,5 timmes spinning/bodypump kände man sig härligt mör i kroppen. Ändå känns det som att träning kvällstid passar mig bättre. Det är svårt att komma igång på morgonen, det bara är så, även om det är skönt efteråt......

Hemma passade vi sen på att städa, eftersom vädret ändå inte tillät några utomhusaktiviteter. Ikväll har hela familjen varit på Pirates of Caribbian 4, till framförallt sonens förtjusning. Dagligen ser han de övriga 3 filmerna på DVD och köpte nyligen senaste piratskeppet i Lego för födelsedagspengarna......

Filmen slutade inte förrän 20.10, så det blev till att köpa med pizza hem....En ganska mysig dag med familjen, trots regnet! ♥

Rekordsent premiärdopp!

Idag kom jag äntligen iväg till stranden och fick mitt efterlängtade premiärdopp för i år! Visst har jag varit många gånger på stranden hittills i år, men då som löpare - inte solbadare! Jag, dottern och hennes kompis I, som för den delen sov över hos oss från igår, cyklade iväg till stranden efter lunch. Mamma anslöt en stund senare. Flickorna badade en bra stund och fick sen fika. Efter ett tag började de få långtråkigt och ville ha glass (som hör till strandbesöket!) Jag fick iallafall mitt efterlängtade dopp innan glassen. Vid fyra cyklade vi hemåt igen. Flickorna valde att leka vidare en stund till hos I medan jag cyklade hem för att byta om till min träning - idag, spinning/bodypump. När jag sedan kom hem, lagom till kvällsmaten ser jag att vi fått en ny nattgäst - sonens kompis E........Man börjar dock bli van. Maken och barnen har sett Pirates of Carribian 1 medan jag suttit för mig själv framför Allsång på Skansen och sedan Morden i Midsomer - precis som det ska vara på en tisdag! ♥

Veckan som kommer

Ny vecka och sista semesterveckan för den här gången! Träningsplanen för denna veckan ser ut som följer;

MÅNDAG - 5 km löpning med intervaller
TISDAG - Morgonyoga och spinning/bodypump
TORSDAG - Spinning/bodypump
LÖRDAG - 20 km löpning
SÖNDAG - Vila!

Igår sol - Idag regn

Igår hade vi en mellandag med riktigt fint sommarväder. Jag passade på att avverka en längre löprunda á la ca 15 km. Kom iväg lite för sent på förmiddagen så det var i varmaste laget, men det kan ju vara bra att vänja kroppen vid att springa i lite varmare temperaturer också. Jag anmälde mig förresten till Jubileumsmaratonet i Stockholm om ett år, så nu måste jag bara ligga i med löpträningen - det är bara så!

Igårkväll grillade vi ihop med grannfamiljen. Sonen hade en ny övernattningsgäst, kompis S. Kompis L åkte hem igår efter att ha bott här i 3 nätter.....Nu fick jag precis veta att de ska åka hem till S...Dottern har sovit med grannflickan i deras husvagn inatt, hoppas det har gått bra. Jag har ännu inget hört ifrån dem.....

Idag strilar regnet ner så det blir till att fortsätta med inomhusprojekten.......♥

Viktigt möte

Denna regniga dag ska jag på ett viktigt lunchmöte, som förhoppningsvis leder till positiva saker mer jobbet.....

Under tiden ska maken och barnen + sonens kompis L, som sovit över i 2 nätter, fixa lite ärenden i sta´n. Igår var också en regnig dag, men vi hann städa både matförrådet och tvättstugan - skönt!

Beroende på vädret får vi se vad eftermiddagen erbjuder, fortsätta med vedförrådet eller sortera papper ? ♥

Nu är det gjort!

Nu blir det till att lägga in ytterligare en växel gällande träningen - både fysiskt och mentalt! Idag anmälde jag mig nämligen till Jubileumsmaraton i  Stockholm 2012, om exakt 1 år - idag. Vet knappt vad jag har gjort, men lite omedvetet har jag funderat på detta i ett par månader, sedan jag gjorde intresseamälan. Innerst inne vill jag så hemskt gärna, men samtidigt så vet jag att ett HELT maraton är LÅÅÅNGT! Det fixar sig nog, jag har ett år på mig! ♥

Jubileumsmaraton - Ska jag eller ska jag inte ?!

Idag öppnar anmälan till Jubileumsmaraton i Stockholm 2012. Jag har gjort en intresseanmälan tidigare i vår för att få mer information. Idag öppnar alltså anmälan och jag vet fortfarande inte om jag vågar anmäla mig. Ett maraton är LÅNGT! Å andra sidan kan man gå i värsta fall om man inte orkar, men tidsgränsen är 6 timmar......Måste bestämma mig innan 13.48 - då öppnar anmälan! Får ta en kopp kaffe och fundera!♥

Lugnet har lagt sig......

Igår la sig lugnet åter över vårt hem....... Vi har haft gäster sedan i lördags för att fira sonens 10-årsdag! Hans farmor och farfar har varit på besök, vilket inte händer så ofta. Det känns som att vi bara ätit, suttit, ätit, suttit........Vi har iallafall kunnat vara ute hela helgen då vädret varit helt fantastiskt!

Igår förmiddag åkte de hem och vi städade. Dottern hade kompis I på besök och sonen åkte hem till sin kompis S. Jag satt faktiskt en stund i solstolen igår eftermiddag innan det var dags för ett välbehövligt träningspass - spinning/bodypump. Idag ska jag försöka ge mig ut på en löprunda, det var en vecka sen sist, så förhoppningsvis har höften/ljumsken vilat upp sig ordentligt nu! Nu - frukost! ♥

Snart semester....

Idag är sista arbetsdagen innan mina första 2 veckors semester - förhoppningsvis! Då vi har fruktansvärt mycket på jobb just nu känns det inte som att man går på semester med gott samvete - tyvärr. Jag ska försöka koppla bort, men det är inte lätt. Tanken är sedan att jag ska jobba en vecka innan nästa 2-veckors-period semester startar. Grejen är bara den att den 19/8 har vi stora saker på gång, så timingen är inte den bästa.

Vad gäller min träning denna veckan blev/blir det inte riktigt som tänkt, då det spökar i vänstra höftleden/böjen/ljumsken - kan alltså inte riktigt lokalisera var det sitter, men en sak är säker att det känns när jag springer/går. Känner mig mest som en otränad, stel gammal kärring. Några dagars vila nu när svärföräldrarna kommer ner hoppas jag råder bot på problemet.

I veckan var jag hos doktorn med mitt lock-för-örat. Han sög rent och konstaterade att jag fått inflammation i hörselgången - precis som jag själv trodde. Fick örondroppar, men nu har locket tilltagit ytterligare.......Vi får avvakta även med detta över helgen, annars får jag väl försöka få ett paketpris hos läkaren i nästa vecka med både höft och öra.........

Det blev ett gnälligt inlägg, jag vet. Nu kör vi sista arbetsdagen innan semestern. Dessförinnan har jag ett intressant lunchmöte och ikväll ska hela företaget på grillkväll hos vår fotograf! ♥

Sista veckan innan semester (förhoppningsvis!)

Sista veckan innan mina första 2 veckors semester denna sommaren (förhoppningsvis!) har börjat!
Massor att göra både på jobb och hemma, vet inte alls hur jag ska hinna. Dessutom är läget oförändrat i mitt öra och min läkare har semester till 25/7.......

Vi hann med en hel del i helgen iallafall. Trädgården är någorlunda fixad inför sonens födelsedagsfirande nästa helg och vi fick upp lite tavellister och tavlor som legat och samlat damm.

Något som också ska hinnas  med i veckan är träningen;

MÅNDAG - Morgonyoga (check!) och 5 km löpning med intervaller
TISDAG - Morgonyoga och Spinning/bodypump
ONSDAG - Morgonyoga och 10 km löpning
TORSDAG - Spinning/bodypump (morgonpass)
LÖRDAG - 15 km löpning
SÖNDAG - Träningsvila!

Nu kör vi på allt vad vi kan! ♥

Irriterande öra

Sedan ett par dagar tillbaka känns det som ett stort lock över mitt högra (det bästa) öra! Väldigt irriterande - i dubbel bemärkelse, dessutom i kombination med min vanliga tinnitus. Eftersom jag dagligen använder hörapparater blir jag lätt irriterad i hörselgången och på kvällen vill jag ta något och "köra runt" med i öronen för att klia tillbaka. Vilket jag också brukar göra - fast man inte bör. Detta har förmodligen lett till mer irritation och kanske en svullnad som gör att jag knappt hör något alls på höger-örat. Får hoppas det går över, annars blir det att kontakta läkare på måndag!

Ikväll sover sonen över hos kompis L, som sov hos oss från igår.....Passar bra, eftersom jag köpte en ny mobiltelefon som han ska få på sin 10-årsdag om 1,5 vecka. Jag kan därför i lugn och ro ladda telefonen och göra den redo inför hans stora dag. Misstänker att han vill testa den direkt......

Imorgon bitti står 15 km löprunda på programmet, får se hur vädret är bara när jag vaknar.....även om det egentligen inte ska ha någon betydelse! ♥