Göteborgsvarvet 2011


Bild lånad från www.goteborgsvarvet.se

Jag kom till start trots allt. Ända fram till lördag lunch var jag inte helt säker på hur jag skulle göra. Förkylningen fanns kvar och jag var inte helt i toppform. Å andra sidan ville jag så gärna uppleva detta lopp som jag hört så mycket om. I värsta fall var jag beredd på att promenera, bara jag fick vara med och uppleva denna magiska dag!

Svärmor bjöd på kolhydrater i form av spagetti och köttfärssås till lunch, även till barnens förtjusning! Kl 14 skjutsade maken mig in till stan och jag strosade runt lite på området för att komma i stämning. Första löparen kom i mål ungefär samtidigt som jag anlände.....Jag hann t.o.m se prisutdelningen på storbilds-TV innan jag skulle ställa mig vid rätt startnr - 16!

Jag startade i lugnt tempo genom Slottsskogen med musik i öronen och de första km kändes riktigt bra! Hade dock druckit för mycket så det gjorde sig till känna ganska snabbt. Väl över på Hisingen var jag tvungen att uppsöka en bajamaja, samt knyta om en sko som satt för hårt. Detta tog ju några minuter och gjorde också att jag kom lite av mig i tempot.

Som vanligt började det ta emot runt 15-16 km, närmade mig då Avenyn, maken satt visst på ett café bara 1,5m från där jag sprang men jag var så inne i mitt lopp (och min musik) att jag varken såg eller hörde. När jag kom till 18 km tog det emot rejält och jag kände att jag var tvungen att gå, så det blev ca 1 km promenad innan jag försökte småspringa de sista 2 km till mål. Tiden var långt ifrån vad jag siktat på under hela min träningsvinter, men jag får skylla en hel del på förkylningen som stått och fortfarande stod i kroppen denna helg!

Kändes iallafall skönt att jag trots allt genomförde och jag har redan anmält mig till nästa år - Då jäklar! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0