Tisdag med intervaller

 
Igår, tisdag, ringde klockan 5.45 för att jag skulle ha en chans att infinna mig på gymmet kl 6, vilket jag också gjorde. Fick tag i ett ledigt löpband och började springa strax efter kl 6. Planen denna dag var 52 min löpning, fördelat på 15 min uppvärmning i 10km/h de första 10 min. Därefter ökade jag till 10,5km/h. Sedan väntade 7st 1-minutare som jag sprang i 13km/h, varav 4:e och 7:e i 13,5km/h, med 2 min joggvila (10km/h). Avslutningsvis 15 (eller egentligen 16) min nerjogg som jag sprang i 11-10,5-10 km/h. Jag hann med 9,2 km och det kändes hur bra som helst! Nästa gång får det nog bli fler intervaller i 13,5 km.
 
Idag började för övrigt dagen med 45 min yoga och ikväll väntar 1 timmes bodypump. Men nu kör vi först arbetsdag! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0