Yddingeloppet - En blöt och lerig historia

BIld: gammal bild från Yddingeloppet 2011
 
Idag sprang jag Yddingeloppet för andra gången. Målet idag var att springa på en bättre tid än förra året, då det blev 1.08.41. Det ville sig inte riktigt, utan blev 1 minut långsammare....1.09.45. Det regnade hela morgon och öste ner när jag körde dit. Väl framme blev det iallafall uppehåll, men marken var dyngsur. Och lerig.Var dessutom trött, kanaske för att det blev lite för sent igår kväll. Maken fyllde år och mina föräldrar var här på middag. Klockan blev halvett innan man kom i säng. Inte helt optimal uppladdning för mig, som behöver sova minst 7, helst 8 timmar per natt. Men, men , det är bara att lägga detta loppet till historien och sikta framåt. Inga nya lopp är inplanerade under resten av året, men träningen ska självklart hållas igång ändå. Kommande vecka ska se ut såhär:
 
MÅNDAG
35 min löpning, varav 25 i 12km/h + bålstyrka
 
TISDAG
¨60 min Bodypump
 
ONSDAG
Löpning, 40 min med Intervaller, 5x2min i 13,5km/h med 1 min joggvila mellan
 
TORSDAG
Vila
 
FREDAG
Bålstyrka och 40 min löpning
 
LÖRDAG
30 min CXWorx och 30 min crosstrainer
 
SÖNDAG
12 km löpning
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0