Vilket härligt löparväder!

 
Idag var det verkligen perfekt löparväder, kanske aningen mycket vind längs stranden, men annars så härligt!! Benen kändes trots det något tyngre än de senaste dagarna, så de 12,08 km tog 1.15 att springa.... Tränar just nu inför årets sista lopp, Yddingeloppet, som är just 12 km. Dock betydligt mer kuperat än mina träningsrundor hemmavid.... Resten av dagen har gått åt till att storstäda dotterns rum och se till att hon äntligen fick sin efterlängtade nya säng på plats, samt ett nytt lååångt skrivbord för pysselverkstad mm. Behöver jag nämna att jag just nu är ganska mör i kroppen....? Ändå är det nu dags att planera kommande veckas träning:
 
MÅNDAG
30 min löpband, stegrande (öka varje km)
styrkeövnngar,ca 40 min
 
TISDAG
Vilodag (ev promenad)
 
ONSDAG
Intervaller, 6x2 min i 13,5km/h med 1 min joggvila mellan,
totalt 43 min löpning inkl uppvärmning & nerjogg
 
TORSDAG
Bodypump
 
FREDAG
45 min styrkeövningar
Ca 40 min löpning, fartlek
 
LÖRDAG
30 min Cxworx och 30 min crosstrainer
 
SÖNDAG
15 min löpning
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0