En blöt runda

 
Idag stod 18 km i lugnt tempo på träningsagendan. Det blev det också, dock aningen blött med... Det började ganska behagligt med lite regnstänk och ett tempo i ca 6,05min/km men med ca 5km kvar hem öppnar sig himlen och efter bara någon minut känns det som att jag stått i duschen fullt påklädd och med skor på fötterna... Något ont som inte bär något gott med sig, jag ökade iallafall tempot och rundan slutade med 18,2 km i ett tempo 5,57min/km. En skön bekräftelse på att jag har krafter kvar och kan öka trots en del km i benen!
 
Kommande vecka är tanken att träningen ska se ut som följer:
 
MÅNDAG
Formtoppen Hunting 60 min
 
TISDAG
10km löpning
 
ONSDAG
Intervallpass totalt 41 min varav 7x2min i 13,7km/h med 1 min jogg/ståvila mellan
 
TORSDAG
Bodypump 60min
 
FREDAG
Morgon: styrkepass 60 min
Eftermiddag: 10km löpning
 
LÖRDAG
CXWorx 30 min och 40 min stegrande löpning
 
SÖNDAG
13km backar i Bokskogen!
 
3 veckor kvar att jobba innan 3 veckor semester, så nu kör vi! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0