Mål och delmål





Jag kallar ju bloggen för Resan mot nya mål. Detta kan tolkas på lite olika sätt, även av mig själv. Ett mål är att jag på sikt vill hitta något annat att arbeta med p.g.a min hörselskada, vilken begränsar mitt nuvarande yrke - fastighetsmäklare. Även om jag numera i huvudsak arbetar med adminstrativa sysslor och slipper många telefonsamtal, så känner jag att detta är inte optimalt för mig att syssla med i 20-25 år till - Vet bara inte vad det nya jobbet skulle vara.........

Andra mål gäller min träning, som jag blir mer och mer beroende av, främst är det löpning jag fastnat för. Under 2010 anmälde jag mig till några olika lopp, Vårruset (5 km), Morsdagsloppet i Falsterbo (10 km), Broloppet (21 km) och Skanör-Falsterbo-Runt (21 km). Detta gav lite blodad tand och gjorde att jag lättare höll motivationen uppe för att träna regelbundet. I år är det flera lopp inplanerade redan, Vårruset, Göteborgsvarvet, Morsdagsloppet och Malmömilen bl.a. Alla dessa loppen är egentligen delmål för man vill ju hela tiden tänja lite till på gränsen för att se vad man klarar av. Lite längre fram ser jag en tjejklassiker och kanske ett Maraton!

Dagens träning bestod av en stavpromenad medan sonen tränade fotboll, men fy sjutton vad kallt det var, så det blev inte en så lång runda som jag planerat. Imorgon bitti är tanken att jag ska ta 8 km på löpbandet innan jobbet! Nu ska jag avnjuta mitt gröna te! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0