Stormig helg med födelsedag och advent


Bild: sydsvenskan.se

Vilken helg! I fredags inledde vi helgen med fredagsmys som bestod av bastubad med hela familjen, därefter sushi (korv till barnen) och Idol på TV.

Lördag morgon blev jag väckt med skön sång, teckningar, kuvert och blommor på sängen, sedan god frukost (som jag tillagat själv) bestående av mannagrynspudding. Mina föräldrar anslöt på eftermiddagen då vi drack glögg och åt pepparkakor med grönmögelost, mmmm... Till kvällsmat blev det god köttbit med ugnsrostade grönsker, klyftpotatis och hemmagjord beanaissås. Och såklart tårta till efterrätt - hemmagjord prinsesstårta!

Igår förmiddag spelade sonen fotbollsmatch i blåst och regn, så när vi kom hem åt vi mat från Burger King och festade sen på tårta framför brasan. Till kvällen tog det i rejält i blåsten och när vi lagade kvällsmat fick maken fara ut och surra fast plåttaket till vedskjulet, annars hade det nog legat hos någon granne idag........

Idag har barnen studiedag och även fritids har stängt så dottern och jag tog sovmorgon. Maken jobbar tidigt och sonen har sovit hos en kompis. Strax ska vi iväg till Vellingeblomman och äta lunch med mormor samt titta på tomtelandet. Imorgon får det nog bli träning igen, det kryper i kroppen nu efter flera dagar utan motion! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0