Helgens träning mm.


Härlig strandvy....

Då är ännu en helg snart till ända och den har gått lika fort som vanligt. Igår, lördag, tog vi oss i kragen och frostade av frysen. Vi insåg att det förmodligen inte kommer att bli mycket mer vinter än såhär detta året. När vi var klara med det snörade jag på löpskorna och begav mig ut på en 60-minuters runda i lugnt tempo, helt enligt 26-veckors schemat inför sommarens maraton. Tog min favoritrunda ner längs stranden, men det var ganska svårsprunget där då stranden mest bestod av tång och vid vattenbrynet var det halt som bara den. Det blev iallafall en runda på 9,7 km.

Under tiden var maken och barnen och uträttade lite ärenden, så efter lunch festade vi på semlor, kaffe och konjak framför brasan, mmm....På kvällen skulle dottern iväg på kalas, men hade blivit lovad skjuts av en kompis, vilket var lyxigt för oss såhär på lördagkvällen!

Idag har sonen spelat fotboll, vintercup, vilket innebar 3 matcher. Dottern och jag hann se första matchen men åkte sen iväg på simning. Själv passade jag såklart också på att simma. Det blev 1000 m bröstsim och sedan försökte jag mig på frisim. Det blev knappt 2 längder (med uppehåll emellan).....här får nog övas.......

Efter simningen hämtade vi sonen och maken på fotbollen för skjuts hem, sen bar det iväg igen. Denna gången på hopprep. Under tiden tog jag en snabb (och kort) powerwalk, det blev 4 km på 40 minuter.

Nu har barnen kommit säng och jag ska bänka mig i TV-soffan framför Wallander! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0