Tisdagsträning

Sidoplanka, en av mina bålövningar
 
Igår, tisdag, ringde klockan 6 för ombyte till träningskläder och iväg till gymmet. Det är nästan lite patetiskt hur många människor som infinner sig vid denna tidpunkt nu i början av året....Det brukar dock mattas av efter ett par månader igen. Jag trivs som sagt bäst när det är lite folk.
 
Jag började med 30 min bålövningar, bl.a. plankan och sidoplankan, innan jag begav mig en trappa upp och avverkade 5 km på löpbandet, idag på 27.38 min. Efter det känner man sig sååå skön i kroppen, synd bara att man inte hinner eftersvettas lite (gärna i bastun), men det hinns inte med en vanlig vardag. Då får man istället snabbt hem för frukost och iväg till jobb!
 
När jag kom hem igår (efter frisörbesök och matinhandling) tog jag mina 20 minuters egentid i form av mindfulness till ljudet av havsbrus, medan övriga familjen fixade kvällsmaten - gulaschsoppa och vitlöksbröd! Idag blev det yoga på morgonen och sedan mindfulness när jag kommer hem. Nu är vi igång! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0