Träningsplan vecka 3 med nytt Marathonprogram

 
Dä är det dags att planera träningen för kommande vecka. Samtidigt har jag valt att byta Marathonprogram, då jag tyckte det första kändes lite mesigt....Springa 4 km, jag vet inte vad det ska ge om jag ska orka 10 gånger så mycket - och lite till.... Jag har iallafall hittat ett program genom funbeat.se som är framtaget av Daniel Rönnqvist;
22 veckors program för att komma under 4 timmar. Du bör springa en mil kring timmen idag. Programmet fungerar även för dig som springer långsammare men följ då bara tidsangivelsen.
 
Detta känns som något för mig. Jag har en önskan om att klara marathon på 4 timmar och jag springer milen redang idag på mellan 53-55min, så det bör ju inte vara några problem?! Vecka 3 ser iallafall ut såhär;
 
MÅNDAG
45 min Yoga (morgon)
 
TISDAG
Löpning - Fart.
50 - 55 min
7 - 8 km
Värm upp med 15 jogg i lugnt tempo. Spring sedan i högt tempo i en minut. Jogga där efter lugnt i 2 minuter. Upprepa detta så det blir 6-7 enminutsruscher. Avsluta med 10 minuters nedvärmningsjogg/gång.
 
ONSDAG
45 min Yoga (morgon)
 
TORSDAG
Bålstyrka och Löpning
36 min
6 km
Lätt pass
 
FREDAG
45 min Yoga (morgon)
 
LÖRDAG
30 min CRXWorx och 60 min RPM (spinning)
 
SÖNDAG
Löpning - Lång.
72 - 85 min
12 - 13 km
Lätt långpass.
 
Så nu blir det till att kurera sig från ev förkylningsbaciller och komma i säng i tid, godnatt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0