Ny vecka med både Blodomlopp och Göteborgsvarv

Bild från Runnersworld.se
 
Då är vi nästan där igen. På lördag är det dags för tredje gången (för mig) att avverka Göteborgsvarvet. För 2 år sedan hade jag varit genomförkyld 2 veckor innan loppet och var inte helt i form på dagen D heller, men jag hade sett fram emot detta i ett helt år och ville så gärna uppleva loppet med den fantastiska stämningen. Tidsmässigt blev det en katastrof men jag tog mig iallafall i mål. Förra året gick det desto bättre, hade bestämt mig för att klara loppet under 2 timmar, vilket jag också gjorde med några sekunders marginal - var sååå nöjd! I år har jag haft en liten önskan om att komma neråt 1.50... men jag vet inte. Det jag iallafall vet är att jag måste springa fort, eftersom vi direkt efter loppet ska köra hem och byta om till bröllops-stassen för att ansluta till våra grannars bröllopsfest! Nu  ber jag till högre makter att det inte blir 25 grader varmt som utlovat....
 
Hur ser då veckans träning ut, som avslutas med Varvet på lördag!:
 
MÅNDAG
Yoga 45 min, för att sträcka ut min ömma kropp efter söndagens långrunda
 
TISDAG
Blodomloppet 10 km, med arbetskamraterna
 
ONSDAG
Yoga 45 min
 
TORSDAG
Ca 8 km löpning, varav 4 km i snabbt tempo
 
FREDAG
Mot Göteborg
 
LÖRDAG
Göteborgsvarvet med efterföljande bröllopsfest
 
SÖNDAG
VILA!
 
Nu kör vi! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0