Träning ska kännas!

 
Så är denna påskhelg snart till ända. Det har varit 4 dagars ledighet med en hel del träningsinnehåll. I fredags blev det en mils löpning, i lördags 30 min RPM och 30 min CXWorx, igår 18 km löpning och idag nya favoritpasset - Formtoppen Hunting, som idag bestod av följade:
 
Vi värmde upp med jogg i ca 10 min, därefter hårda pass, först 40 benböj resp 50 utfall och 3 vändor upp/ner för en backe och ytterligare en rep, sedan 40 situps och 40st 8:or med benen (liggande på rygg) och 3 nya vändor upp/ner för en backe och ytterligare en rep. Avslutningsvis 20 armhävningar och 20 armhävn.(triceps) och ytterligare 3 vändor upp/ner för en backe och ännu en rep... Därefter löpning tillbaka i högre tempo, puh.. Kan säga att det kändes i mina ben efter gårdagens 18-km-runda!
 

Kommande vecka börjar ju med en tisdag som också är min vilodag, skönt! Resten av veckan är träningsplanen som följer:
 
ONSDAG
Intervallpass, 38 min varav 6x2min i 13,7km/h med 1 min jogg/ståvila mellan
 
TORSDAG
60 min Bodypump
 
FREDAG
Morgon, 60 min styrkepass på gymmet,
Eftermiddag/kväll: ca 60 min löpning
 
LÖRDAG
30 min CXWorx och 30 min löpband i stegrande fart
 
SÖNDAG
12 km löpning i backiga Bokskogen
 
För att orka detta säger jag nu, godnatt! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0