Backlöpning i Bokskogen

 
Idag lyckades solen ta sig igenom molnen, iallafall en stund. Hade redan igår bestämt mig för att åka till Bokskogen för att träna backlöpning och samtidigt ta med familjen, så att de fick komma ut i friska luften. Sagt och gjort, vi kom iväg och jag hade riktat in mig på 10-km-slingan. Hittade först inte var den startade så jag började springa på fel håll (!) men upptäckte ganska snabbt detta och vände tillbaka. Hittade starten och satte igång. Hamnade sen fel när det delade sig och helt plötsligt var jag inne på 2-3km-slingan.... hittade dock ganska snabbt 7 och 10km/slingan men blev sen av med 10:an igen.... Bestämde mig då för att sikta in mig på 7:an, vilket resulterade i 8,45 km på tiden 53 min. Hyfsat nöd, och mest nöjd över att ha sprungit i alla backarna!
 
I eftermiddags började jag känna av lite "förkylnings-smak" i munnen och hoppas att det inte utvecklar sig till något mer, har yogat ikväll för att sträcka ut kroppen - det känns redan att jag sprungit i backar.... Kommande vecka hoppas jag kunna träna som vanligt enligt följande plan:
 
MÅNDAG
Morgon: 10 min crosstrainer och 45 min styrketräning
Kväll: 20 min mindfulness och 45 min (ca 4,5km) promenad
 
TISDAG
45 min promenad
 
ONSDAG
Morgon: Intervaller 7x2min i 13km/h, totalt 43 min löpning
Kväll: 45 min promenad
 
TORSDAG
Morgon: 60 min Bodypump
Kväll: 20 min mindfulness och 45 min promenad
 
FREDAG
Morgon: 10 min crosstrainer och 45 min styrketräning
Kväll: 45 min promenad
 
LÖRDAG
30 min CXWorx och 30 min stegrande löpning
45 min promenad
 
SÖNDAG
15 km löpning
25 min Yoga
 
Nu väntar sängen och en god bok - Godnatt! ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0