Härlig dag

Pyttebild: Bjärreds Kallbadhus
 

Idag ringde klockan 7.30, och precis som igår, sken solen från en klarblå himmel. Snörade på joggingskorna och var utanför dörren lite efter 8. Började springa så försiktigt, visste inte hur kroppen skulle kännas, såhär en vecka efter Berlin Marathon. Visst kändes det på insidan av låren och nedre delen av magen, men jag tog mig runt en mil på ca 56 min. Hälarna ömmar dock nu i efterhand...
 
Tillbaka hemma tog jag en snabb dusch och därefter frukost med sonen (dottern sov hos en kompis och maken har jobbat natt, så han hade lagt sig). Drack kaffe, läste tidningen också innan jag dammtorkade. Dottern med kompis kom hem vid 11 och jag skulle köra 11.45 för att möta upp bästa väninnan på Stenugnsbageriet i Bjärred för lunch, innan vårt numera ganska regelbundna kallbad. Vi åt varsin räkmacka och därefter morotskaka, båda satt som en smäck!
 
Styrde vidare mot Långa bryggan och Bjärreds kallbadhus, för nästan 2 timmars bastande och badande (4 dopp blev det!) i 14-gradigt vatten, så riktigt kallbad kanske man inte kan kalla det - ännu. Om två veckor ska vi till Båstad med ytterligare 3 väninnor och då kanske det blir andra badförutsättningar..? På hemvägen fick jag hämta upp dottern på hopprepsträning och därefter hem och förbereda kvällsmaten - portergryta - som skulle stå och puttra medan jag dammsög och maken klippte gräset. Samtidigt gick tvättmaskinen med handdukar och träningskläder. Efter middagen och maken sen åkt iväg till jobbet, har dottern och jag pusslat lite - en skön avkoppling.
 
Har med andra ord hunnit med VÄLDIGT mycket idag, men trots det haft en skön och avkopplande dag - mellan varven! Nu ska teet drickas upp och sen ropar sängen och boken, så att jag orkar vara på gymmet kl 6 imorgon bitti. Snart är de vanliga träningsrutinerna på plats igen! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0