Februari och ny utmaning

 
Då är vi inne i februari månad vilket också innebär en ny utmaning!
 

Mental träning att skapa en vinnare och nå sina mål! På 4 veckor lär vi känna oss själva och flyttar våra gränser! Varje vecka kommer instruktioner för ert program!

1) Återställa - inre lugn
2) Återskapa - Skapa våra målbilder
3) Visualisera - Vår målbild blir sanning
4) Min målbild - resultat


I min värld är detta en större utmaning än fysiska utmaningar. Första veckan med start idag innebär:

 

Vecka 1
Ni har två uppgifter i veckan!
1. Fundera på ert mål - under veckan med er mentala träning. Hitta en bild eller flera som symboliserar känslan med ert mål. Ni kommer att få mer information om detta i steg två men vill förbereda er redan nu!

2. Ni skall under 3 minuter varje dag bara koppla bort - blunda och meditera. Viktigast är att ni lyssnar till er kropp och er andning. Ge er själva uppmärksamheten. Jag använder ofta musik och blundar......Låt er själva bara släppa taget...Njut av denna stund. Reflektera - skriv gärna ner er tankar och reflektioner. Vi frigör utrymme för att ta emot nya tankar. Vi kan genom att öka vår medvetenhet styra och kontrollera våra tankar. På söndag har ní en mental målbild och ett inre lugn- en förutsättning för att lyckas med resan. Lycka till!! Fortsätt gärna träna och se hur det påverkar er under resan!

 

Låter hur enkelt som helst - 3 minuter! - Klockan är 22 och jag har ännu inte kommit till skott. När datorn är stängd och teet uppdrucket, då blundar jag mina 3 minuter, sen sover jag förhoppningsvis som en stock.

 

Den fysiska träningen ska jag såklart fortsätta med ändå:

MÅNDAG

Vilodag


TISDAG

Intervaller 5x2min i 13,3km/h, 10 min upp- resp nerjogg

 

ONSDAG

60 min Functional Moves

 

TORSDAG

5 progressiva km på löpbandet 10,3-10,8-11,3-11,8-12,3km/h

45 min styrketräning

 

FREDAG

Vilodag

 

LÖRDAG

30 min CXWorx och 15 min rodd

 

SÖNDAG

17 km långpass

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0